HUONEKALUKEIDAS.FI VERKKOKAUPAN EHDOT
Päivitetty 30.1.2020
LUOTETTAVAA SUOMALAISTA HUONEKALUKAUPPAA
MYYMÄLÄ: Leväsentie 2 b, Kuopio
Päivitetty 30.1.2020
1.1. Tilaaminen tapahtuu Huonekalukeidas.fi verkkokaupasta, puhelimella tai sähköpostilla.
1.2. Tilauksessa asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Ostoskorissa ovat valmiiksi näkyvillä tilattavaksi halutut tuotteet ja hinnat, maininta maksutavasta ja kotiinkuljetuksesta.
1.3. Asiakkaan lähetettyä tilauksen on tehty sopimus sitova. Tilauksen lähettäminen katsotaan sitovaksi sopimukseksi molemminpuolisesti, eikä sitä kumpikaan osapuoli voi yksipuolisesti muuttaa. Molemmat osapuolet ovat sitoutuneet noudattamaan sopimushetkellä voimassa olleita tilaus- ja sopimusehtoja kaikilta osin. Tilauksen tehtyään asiakkaan on katsottu hyväksyneen tilaus- ja sopimusehdot, tuotteen ominaisuudet, voimassa olleet tarjoukset ja toimitusajat ja ymmärtäneen informaatiokuvakkeiden sisällön, esimerkiksi sen, että tuotteen väri voi luonnossa poiketa nettikaupan sivuilla esitellyistä värimalleista.
1.4. HuonekaluKEIDAS on sitoutunut toimittamaan sopimuksen mukaisen tuotteen voimassa olleiden hintojen, ominaisuuksien ja tilausehtojen mukaisesti. HuonekaluKEIDAS on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viipymättä, jos tuotteen ominaisuudet tai toimitusajat ovat muuttuneet sivustoilla sopimushetkellä ilmoitetusta poikkeaviksi. Tällöin asiakkaalla on myös oikeus tuotteen vaihtamiseen tai tilauksen perumiseen.
2.1. Tuotteiden hinnat ovat voimassa aina siitä päivästä lukien, kun ne ovat julkaistu Huonekalukeidas.fi Internet-sivustoilla.
2.2. Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %.
2.3. Tuotteiden hinnat eivät sisällä kuljetusta. Kuljetuksen erillinen hinta näkyy jokaisen verkkokaupasta ostettavan tuotteen yhteydessä. Kuljetusmaksu määritellään verkkokaupan kassalla tuotteiden kokonaismäärän ja toimitustavan perusteella.
2.4. Myymälöihin tilatut verkkokauppaostojen toimitukset ovat veloituksettomia.
2.5. Tuotteiden hinnat ovat muuttuvia tarjousten, kampanjoiden, ynnä muiden niihin vaikuttavien asioiden johdosta. Jokainen tilaus käsitellään tilauksen tekemisen ajankohtana voimassa olleiden hintojen, toimitusaikojen, tuotteiden ominaisuuksien ja sopimusehtojen mukaisesti.
3.1. Huonekalukeidas.fi on sitoutunut toimittamaan tuotteet asiakkaalle mainittujen toimitusaikojen puitteissa. HuonekaluKEIDAS ei vastaa sellaisista viivästyksistä, joihin HuonekaluKEIDAS ei ole osallinen eikä itse pysty vaikuttamaan, kuten tehtaan tuotannollisista tai muista ongelmista.
3.2. Huonekalukeidas.fi on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle tuotteen saatavuuteen, toimitusaikoihin tai tuotteen laatuun ja ominaisuuksiin liittyvistä muutoksista asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viiveettä.
3.3. Tuotteiden kotiinkuljetuksen asiakkaalle hoitavat Huonekalukeitaan valitsemat yhteistyökumppaneina toimivat kuljetusliikkeet. Kuljetusliikkeet toimittavat tuotteet tilausajankohtana voimassa olleiden toimitusaikojen sisällä. Kuljetuksen hoitava kuljetusliike ottaa ennen toimitusta yhteyttä asiakkaaseen. Kotiovelle toimituksessa tuote tuodaan ensimmäiselle ulko-ovelle, ellei ostosta tehdessä ole valittu toimitusta asuntoon sisälle. Esimerkiksi kerrostalossa tuote tuodaan kerrostalon ulko-ovelle (ala-ovelle). Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta kotoa ensimmäisellä toimitusyrityksellä, voidaan paketti toimittaa asiakkaan noudettavaksi noutopisteeseen.
3.4. Kotiinkuljetus ei sisällä rahaliikennettä.
3.5. Kuluttajakaupan mukaisesti HuonekaluKEIDAS on vastuussa tuotteesta jos se häviää tai rikkoutuu asiakkaalle toimitettaessa. Tuotteen vahingoittuessa tai hävitessä Huonekalukeitaalle palauttamisen yhteydessä on tuotteesta vastuussa asiakas tai kuljetuksesta vastuussa ollut kuljetusliike.
3.6. Tilaaja on velvollinen ilmoittamaan toimitusosoitteen tarkasti. HuonekaluKEIDAS ei vastaa minkäänlaisista seuraamuksista eikä kuluista, jos asiakas on ilmoittanut osoitetietonsa virheellisesti tai ei ole ilmoittanut muuttunutta toimitusosoitetta ajoissa tai ollenkaan. Siinä vaiheessa, kun kuljetuksen hoitava kuljetusliike on ottanut tuotteen kuljetettavakseen, ei osoitetietoja voi enää muuttaa.
3.7. Asiakkaan ostaessa useamman kuin yhden tuotteen kerralla, tuotteet saattavat saapua erikseen toimitettuina.
3.8. Kuljetuksen aikana aiheutuu joskus pakkausten repeämisiä tai kolhiintumisia. Tuotteen luovutushetkellä asiakkaan tulee tarkistaa pakkausten ulkonäkö. Jos pakkauksessa on huomattava ulkoinen vahinko, on kuljettajan läsnä ollessa tarkistettava, onko ulkoinen vahinko aiheuttanut itse tuotteelle vauriota kyseiseen kohtaan. Vahingosta tulee mainita rahtikirjaan vahingon havaitsemisen yhteydessä. Tuotteen vauriosta on ilmoitettava välittömästi Huonekalukeitaan asiakaspalveluun mieluiten sähköpostitse. Ilmoittamisen nopeudesta riippuu se, miten nopeasti asiakas saa korvaavan tuotteen tai tuotteen osan vaurioituneen tilalle. Vaurioituneista osista on kuitenkin ilmoitettava ennen tuotteen kasaamista.
3.9. Mikäli asiakas on jo vastaanottanut tuotteen ja huomaa siinä edellä mainitun vahingon on asiakkaan viipymättä ilmoitettava asiasta Huonekalukeitaan asiakaspalveluun. Epäselvissä tapauksissa jos asiakas ei edellä mainittua vahinkoa ole peruutusajan sisällä ilmoittanut, saattaa vahinko koitua asiakkaan tappioksi.
4.1 Keräämme tunnistamistiedot, kuten nimi ja henkilötunnus asiakkaan tunnistamiseksi luottosopimusta tehtäessä. Lisäksi keräämme asiakkuuteen liittyviä tarpeellisia ja välttämättömiä tietoja, esim. toimitus-, laskutus-, asiointi- ja yhteystietoja.
4.2 Vaitiolovelvollisuus sitoo asiakastietoja käsitteleviä työntekijöitä. Tietoja kerrotaan tai luovutetaan ulkopuolisille vain lakiin perustuvan ilmoitusvelvollisuuden johdosta, kuten asiakkaan omasta pyynnöstä tai viranomaisen lakiin perustuvasta pyynnöstä.
5.1. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Palautusoikeus ei koske erikoistuotteita, joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotestandardeista. Tällaisia tuotteita voivat olla esim. mittojen tai väritoiveiden mukaan tehdyt tuotteet sekä hygieniasyistä palauttamattomaksi luokiteltavat tuotteet, kuten runkosängyt, patjat, joustinpatjat ja petauspatjat.
5.2. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.
5.3. Ennen tavaran palauttamista tulee ottaa yhteys Huonekalukeidas.fi asiakaspalveluun puhelimitse 010 419 4730 tai sähköpostitse osoitteeseen . Asiakaspalvelu antaa ohjeet tuotteen hyväksyttyyn palauttamiseen.
6.1. Jos asiakas haluaa palauttaa tuotteen, hänen tulee olla yhteydessä Huonekalukeitaan asiakaspalveluun. Asiakkaalle lähetetään sähköpostitse palautusohjeet, joissa kerrotaan yksityiskohtaiset ohjeet tuotteen pakkaamisesta, pakkaukseen liitettävistä tiedoista ja tuotteen lähettämisestä.
6.2. Asiakkaan tulee liittää pakkaukseen yhteystiedot, tilinumero ja pankkiyhteys, tilausnumero ja erityistiedot jos niistä on mainittu sähköpostitse lähetetyssä palautusohjeessa, ja tuotteeseen tulee liittää kopio ennakkolaskun maksukuitista/tulosteesta.
6.3. Palautustapauksissa asiakas on velvollinen kuljettamaan tuotteen lähimpään kuljetusliikkeen toimipaikkaan palautuskuljetusta varten. Poikkeuksena ovat tuotteet, jotka toimitetaan kotiosoitteeseen. Nämä tuotteet kuljetusliikkeet noutavat asiakkaalta. Asiakasta informoidaan aina kyseessä olevan tuotteen käytännöstä henkilökohtaisesti. Palautuskulut kohdassa 6.5 ja 6.6
6.4. Rahat palautetaan asiakkaalle viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 arkipäivän kuluessa tuotteen saapumisesta Huonekalukeitaan hallintaan. Ehtona palautukselle on, että tuote on käyttämätön, myyntikuntoinen ja avaamattomassa alkuperäisessä myyntipakkauksessa.
6.5. Pienehkön Postipakettina toimitetun tuotteen palauttaminen
6.6. Suurikokoisen rahtitoimituksella toimitetun tuotteen palauttaminen
6.7. Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan Huonekalukeidas.fi:lle tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumishinnan välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta ja kuljetuksesta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainitulla erotuksella. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti.
7.1 Asiakkaan tulee säilyttää Huonekalukeidas.fi lähettämä tilausvahvistus ja lähete tuotteen tilaamisesta takuuehdon täyttämiseksi.
7.2 Huonekalukeidas antaa kaikille tuotteille vähintään kuluttajansuojalain mukaisen takuun tuotteen vastaanottamispäivästä lukien.
7.3. Pidemmistä takuuajoista mainitaan kunkin pidemmän takuun omaavan tuotteen kohdalla erikseen. Tavarantoimittajat vastaavat tuotteidensa laadusta takuuaikana.
8.1. Huonekalukeidas vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen kotiinsa uutena ja sopimuksen mukaisena. Kuljetuksesta johtuneista paketin repeämisistä tai kolhiintuneista paketeista on ilmoitettava välittömästi reklamaatioon (), mikäli ne ovat aiheuttaneet tuotteelle vauriota.
8.2. Jos tuotteessa kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden aikana tuotteen normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmenee valmistusvirhe, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tällöin Huonekalukeidas vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen viasta Huonekalukeitaan asiakaspalveluun välittömästi sen havaittuaan. Huonekalukeidas neuvoo asiakasta jatkotoimenpiteistä henkilökohtaisesti.
8.3. HuonekaluKEIDAS ei vastaa
1) Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneita vaurioista
2) Asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista esimerkiksi tuotteen kasaamiseen liittyvissä tapauksissa
3) Tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta, esimerkiksi patjan tai sohvan istuimen normaalista muotoutumisesta käytön aikana tai tuotteen lakkapinnan himmenemisestä käytön takia.
4) Normaalista puulaadun käyttäytymisestä sellaisten tuotteiden kohdalla. Näiden tuotteiden reklamaatiot käsitellään aina tapauskohtaisesti.
9.1. Huonekalukeidas ei vastaa asiakkaan tekemistä mittausvirheistä, jolloin esimerkiksi kulmadivaanin osat eivät mahdu ulko-ovesta sisälle tai pitkät tuotteet eivät mahdu kääntymään eteisen kulmista. Huonekalukeidas ei vastaa myöskään edellä mainitusta johtuneista tilanteista, jolloin tuotetta on jouduttu säilyttämään sellaisessa tilassa, esimerkiksi ulkoilmassa, että tuotteesta on saattanut esimerkiksi kastumisen takia tulla myyntikelvoton,vaikka olisikin alkuperäisessä pakkauksessaan. Tällaisissa tapauksissa emme hyväksy tuotteen palauttamista, vaan lähetämme tuotteen takaisin asiakkaan kustannuksella.
9.2. Tapaukset ja tilanteet, joista näissä sopimusehdoissa ei ole mainintaa, käsitellään Suomen lain ja kuluttajakaupasta säädettyjen lakien ja sääntöjen mukaan.